Här kan du som anställd på Ängelholms kommun beställa interna kart- och mätuppdrag.
Du kan beställa följande:
- Nybyggnadskarta
- Förenklad nybyggnadskarta
- Utdrag ur baskartan (produkt till bygglovsansökan)
- Baskarta
- Klippning av laserdata
- Klippning av ortofoto
- Drönarflygning
- Lägeskontroll
- Utstakning
- Gränsvisning
- VA-mätning
- Projekteringsinmätning
- Annat
Arbetar du på planenheten kan du även beställa grundkarta och fastighetsförteckning i denna e-tjänst.
Fastighetsbeteckning
När du gör en beställning måste du ange en fastighetsbeteckning där åtgärden ska utföras. Gäller ditt ärende en stor fastighet uppmanar vi till att du som beställare bifogar en kartskiss över vilken del av fastigheten din beställning gäller.
Leveranstider
I din beställning anger du datum för absolut sista leveransdag och vi arbetar för att hinna utföra och leverera ditt ärende till denna dagen eller tidigare i den mån vi kan.
Generella handläggningstider är annars 5 arbetsdagar på utdrag ur baskartan, baskarta, klippning av laserdata/ortofoto. Övriga ärendens handläggningstider är generellt 15 arbetsdagar.
Logga in
För att göra din beställning via vår interna e-tjänst loggar du in med ditt AD inlogg, dvs ditt användarnamn och lösenord som du loggar in på datorn med. I slutet av din beställning signerar du genom att ange ditt lösenord ännu en gång.
Debitering görs i Raindance och i e-tjänsten får du fylla i uppgifter om vilket ansvar, verksamhet och projekt som ska belastas. Om du saknar projektnummer så kan du skriva 53000 och då blir det ett mätuppdrag.
Vid frågor vänligen kontakta oss på kartochmat@engelholm.se.