I den här e-tjänsten kan du beställa:
- behörighet till olika system
- telefoni-utrustning och abonnemang
- dator-utrustning
- förarbehörighet
- nyckelbricka
- SITHS-kort
- tjänstekort
- introduktionsaktivitet för ny medarbetare
Observera att vid beställning av hårdvara (dator) kommer ärendet skickas till chef för attestering innan det kan börja handläggas.
För att kunna använda e-tjänsten för beställning till nyanställda krävs att:
- Ett anställningsavtal är godkänt i Personec Självservice
- Användaren är upplagd i Personec Självservice
- Chef har fått användarens inloggningsuppgifter skickade till sig via mail
Tänk också på att om den nyanställda ska ta över telefon, dator och nyckelbricka från en tidigare medarbetare behöver du ha:
- Anknytningsnumret
- Datornamnet (PCEHK....)
- Nyckelbrickans nummer
Dessa ska inte registreras i denna e-tjänst:
- Personer med skyddad identitet (ta istället kontakt med berörda via telefon), lista till systemförvaltare finns längre upp på denna sida.
- För skolpersonal som administreras i skolnätet görs beställningar enligt skolans egna rutiner. Introduktion bokas dock via denna e-tjänst.
Du loggar in och signerar e-tjänsten med ditt användarID och lösenord till nätverket.
Vill du istället avsluta behörigheter till en anställd? Klicka på länken nedan:
Avsluta behörigheter till anställda