I den här e-tjänsten kan du som chef fördela arbetsmiljöuppgifter till en av dina underställda chefer. Du loggar in och signerar e-tjänsten med ditt användarID och lösenord till nätverket.
Viktiga saker att tänka på när fördelningen görs är:
- Att den som får uppgifterna har en självständig ställning och en egen rimlig arbetssituation, tillräckliga befogenheter och resurser, tillräckliga kunskaper och kompetens om arbetsmiljöreglerna, fysiska, psykologiska och sociala förhållanden som innebär risker för ohälsa och olycksfall, åtgärder för att förebygga ohälsa och olycksfall samt arbetsförhållanden som främjar en tillfredsställande arbetsmiljö.
- Att den som gör fördelningen följer upp hur den har fungerat och ingriper om något behöver förbättras.
- Att följa upp arbetsmiljöarbetet och säkerställa att fördelningen fungerar tillfredsställande.
Den som fördelat ut arbetsmiljöuppgifterna har också ett ansvar för att följa upp att arbetet utförs som det är tänkt och att fördelningen fungerar.
Vid skyddad identitet eller om e-tjänsten ej fungerar
Kontakta HR, via hr@engelholm.se, för vidare information och tillvägagångssätt.