Upphandlingsenheten behöver i god tid få in beställningar av uppdrag. Som huvudregel gäller att ett uppdrag ska beställas minst nio månader innan avtalet ska vara på plats.
Här gör du beställningar som gäller:
- Direktupphandlingar med ett värde av 100 000 kr - 700 000 kr
- Ett nytt upphandlingsbehov där avtal saknas
- Ett behov av en ny upphandling av ett existerande avtal
- Hjälp med en förnyad konkurrensutsättning
- Avrop på dynamiskt inköpssystem
Denna beställning skickas då till inköp- och upphandlingsenheten som behandlar ärendet. När det finns en utsedd upphandlare kommer denne att ta kontakt och kalla till ett uppstartsmöte.
Viktigt att tänka på!
- Omfattar upphandlingen att upphandlade leverantörer ska lagra personuppgifter? Om ja, ska beställaren av uppdraget anmäla detta till kommunens dataskyddsombud: dataskyddsombud@engelholm.se
- Vid upphandling av IT-relaterade produkter, ex. system, moduler och tjänster, ska beställaren alltid ha fått godkännande av digitaliseringsenheten, innan uppdragsbeställning görs. Detta görs via ett mail till: digitaliseringsenheten@engelholm.se